ارتباط مانیتور و کرم ضد آفتاب!

 

افرادی که ناگزیرند ساعت های طولانی روبروی رایانه بنشینند باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، چرا که اشعه های ناشی از رایانه می تواند سبب ایجاد یا پررنگ شدن  لک های صورت فرد شود. اشعه ماورای بنفش به ویژه نوع A که از رایانه خارج می شود، می تواند سبب ایجاد لک های بیشتر در صورت فرد در معرض اشعه های مانیتور شود.

باید بگویم که بهتر است مردم از مانیتور هایی استفاده کنند که استاندارد بوده و دارای اشعه کمتری باشد، به دلیل وجود میدان الکتریکی چند هزار ولتی در داخل تصویر، روشنایی که الکترون ها حین عبور از فاصله بین کاتد و صفحه موزائیکی کسب می کنند باعث می شود انرژی آزاد شده سبب تابش درصد قابل توجهی اشعه x و اشعه ماورای بنفش شود، که الزاما” باید با تدابیر تکنیکی در حین طراحی لامپ تصویر از نفوذ آنها به سطح خارجی و رسیدن به بدن کاربر رایانه جلوگیری کرد.

در عمل، این کار دارای هزینه زیادی است و باعث گرانی قیمت لامپ تصویر مانیتور می شود، درنتیجه برخی از کارخانجات سازنده برای رقابت با ارایه ارقام غیر واقعی، میزان تابش های زیان آور را حداقل جلوه می دهند.

کارشناسان توصیه می کنند: کاربران در استفاده از رایانه به تمامی نکات ایمنی توجه داشته باشند، ولی شرط احتیاط آن است که به طور کلی هنگام استفاده طولانی مدت با مانیتور از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

منبع: مقاله دکتر محمد گلشنی (متخصص پوست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد