ژن بخشندگی

 

 

تحقیقات نشان می دهد برخی از افراد  ممکن است به طور مادرزادی بخشنده به دنیا بیایند. 203 نفری که در این آزمایش به شکل آن لاین شرکت کرده اند مجاز بودند مقداری پول را ببخشند و یا برای خود نگه دارند.آزمایش های ژنتیک نشان داده آن دسته از شرکت کنندگان که دارای نوعی ژن به نام ای.وی.پی.آر 1 بودند به طور متوسط با احتمال 50 درصد بیش از دیگران پول خود را بخشیده اند.

 این تحقیق در نشریه مغز، رفتار و ژن منتشر شده است. مسئول این تیم تحقیقاتی که دکتر آریل کنافو نام دارد گفته: از نظر من این آزمایش شواهدی دست اول در خصوص ارتباط دی ان ای و انسان دوستی ارائه می دهد. ژن ای.وی.پی.آر.ای در تاثیرگذاری هورمون آرژینین واسوپرسین بر مغز نقش جدی دارد. این هورمون نیز به نوبه خود در روابط اجتماعی تاثیرگذار است.این محققان دریافته اند انسان دوستی در میان شرکت کنندگانی که بخشی از ژن آنها بلندتر بوده بیشتر است.این بخش از ژن که پیش برنده نام دارد بخشی است که میزان فعالیت ژن را تعیین می کند و بر این اساس، پیش برنده های بلند تر باعث ژن های فعال تر می شوند.

 این محققان اشاره کرده اند نوعی از این ژن در عین حال در گرگ ها نیز وجود دارد که علاقه و ارتباط اجتماعی را در این حیوانات محکم تر می کند. این نکته به عقیده محققان نشان می دهد نوع دوستی تاریخ ریشه دار ژنتیکی طولانی دارد.دکتر جورج فیلدمن، استاد روانشناسی نیز معتقد است  وجود چنین ژنی با نظریه تکامل هم خوانی دارد.

به گفته او توفیق نوع دوستی به عنوان یک استراتژی بر این اساس بوده که هر کار خیری با جوابی خیر همراه خواهد بود.با این همه از آنجا که وجود نوع دوستی میان غریبه ها کمتر از میزان آن میان کسانی است که یکدیگر را می شناسند، رابطه اجتماعی و یافتن دوستان تازه اهمیت زیادی دارد. به گفته او از آنجا که جامعه روز به روز پیچیده تر می شود احتمالا نوع دوستی و همراهی دیگران اهمیتی بیشتر از آن دارد که در زمان نیاکان ما داشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
Gold*Boy چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:24 ب.ظ http://photocloob.net

سلام سایت خوبی داری
می خواستم بهتون یه سایت کلیکی معرفی کنم که واقعا پول میده من خودم ازش 20000 تومون گرفتم اینم شماره فیشش SABA١٥٣٠٨٨١١٢٧٢١٥٨١٩
فقط کافی از طریق لینک زیر عضو بشی بعد هم تبلیغات تو سایتت بزاری
http://www.oxinads.com/?i=8963
در ضمن اگه میشه به سایت ما هم سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد