چاى سیب

 

شاید تعریف و توضیح درباره سیب که داراى اثرات درمانى و غذایى غیرقابل انکارى است، زاید باشد. اما لازم دانستیم با توجه به اثرات و فواید بیشمار پوست و برگ این میوه بهشتى که مصارف درمانى آن به علت مصارف عادى و روزمره اش نادیده گرفته شده است نکاتى را در ارتباط با مصارف مختلف این میوه گرانبها در فصل وفور آن به اطلاع خوانندگان عزیز برسانیم.
خواص درمانى چاى سیب:
سیب داراى ویتامین ها، آنزیم ها و املاح مفیدى است که به عنوان تقویت کننده قلبى و عصبى و گوارش شهرت دارد.
گفته شده است: «مصرف یک سیب در صبح و یک سیب در شب طبیب را دور نگه مى دارد» و لازم است که اضافه کنیم، نوشیدن چاى سیب قبل از خواب که باعث خوابى خوش و آرام مى شود نیز به این امر کمک مى کند.
طرز تهیه چاى سیب:
براى تهیه چاى سیب از پوست میوه سیب استفاده مى شود. (پوست سیب آرامبخش اعصاب و مفرح قلب است). در فصل فراوانى این میوه بهتر است بعد از خوردن سیب، پوست آن را نگه دارید.
پوست همه انواع سیب ها از لحاظ طبى داراى خواص مشابهى هستند، اما پوست سیب سفید یا زرد (لبنانى) نوشیدنى معطر و خوشمزه ترى مى دهد. براى ۲ لیوان آب جوش، یک مشت پوست سیب کافى است. در صورت امکان اگر چند پر سیب تازه به آن اضافه شود و مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد، نوشیدنى گوارایى را به وجود مى آورد.
حال، آن را صاف کنید و با کمى آب لیمو و یک قاشق چاى خورى عسل نوش جان کنید. (اگر قبل از دم کردن، پوست سیب را پودر کرده و در قورى بریزید، اثر درمانى آن به علت خروج آنزیم ها و مواد مفید معدنى آن بیشتر مى شود).
نوشیدنى آرامبخش براى سرماخوردگى
چاى برگ سیب:
این چاى در فصل سرما یک نوشیدنى آرامبخش براى افراد سرماخورده محسوب مى شود. مصرف چاى برگ سیب قبل از خواب به عنوان یک آرامبخش خواب آور و طى روز در چند نوبت براى افراد مبتلا به زکام و کسانى که به علت سرماخوردگى زیاد سرفه مى کنند، به منزله یک شربت آرامبخش مى تواند مورد استفاده قرار گیرد.
براى تهیه چاى برگ سیب، مقدار ۲ قاشق غذاخورى از برگ درخت سیب را که به صورت پودر درآورده اید با چند تکه سیب تازه، در داخل قورى بریزید ۲ لیوان آب جوش به آن اضافه کرده، بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با کمى آب لیمو و عسل میل کنید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد